Friday, May 24

Mungkin sudah takdir :')

Assalammualaikum,
Hidup kekadang menyakitkan, kkdg hidup ini tak adil kan? tapi Allah dah tentukan dah tertulis. Entah kenapa aku emotional sgt smlm. Smpaikan aku ckp semua bnda yg aku simpan ak ckp smua kt dia. Seyesly, ak kecewe. kecewe sangat sangat. Ak rse diri aku ni seumpama mudah dprbodohkan, dprmainkan. Ak rse ak ni hodoh sangat, knp? ada hati hati yang dah berubah. sdgkan aku punya hati xprnh nk mengharapkan org lain slain dia. Tp, lain bg yg ni. Takdir ke klu setiap kli org yg kita syg brubah hati dan tinggalkan kita hanya kerna dia sukakan org lain? Takdir ke tu? Ade org ckp, Takdir tu kite boleh ubah klu kita sendiri ubahkannya.

Tapi mcm mna aku nk ubahkan klu hati dia hanya separuh untuk aku? mcm mn aku nk ubahkan klu aku btul2 seyes dlm hbungn ni tp tak dia? mcm mana aku nk ubahkan klu dia ada rasa suka kt org lain? mcm mna aku nk ubahkan klu dia mula bosan dgn aku? Mcm mana yaAllah, Sejujurnya aku sygkan dia. ak tanak pengakhiran mcmni. Tp klu ini dinamakan tkdir yg Allah dah tulis dan tetapkan ak trime dgn trbuka hati klu dia rse dia bhagia dgn org dia suka :') Kadang2, kita xbole nk pkse org sygkan kita sukakan kita.  Hmm, ntah knp. aku betul2 jd lemah smngat. susahkan klu kita seyes dlm hubungan tp dia boleh brubah hati. mungkin salah aku, layanan aku cara aku prangai aku.

Aku tak pnh kesa klu dia hanya ingin brkawan ngn mane2 pompuan skali pon. Tp klu dah smpai suka tmbah tmbah kau dah ade GF, ini yg buad aku hairan. aku jd keliru. betulke kau ikhlas and sygkan aku? Bila dah mula suka lps ni ape? tinggalkan aku? hmm, okay mungkin ini takdir kan? Bila kau layan aku dgn baik aku trpikir ni lakonan semata mata atau betul2. sbb hati kau pon tk pasti. sama ada kau pilih dia atau aku. kan? Smpai kan kwn kau pon ckp myb kau suka dia. Jadi kt situlah mula nya aku rse diri aku ini mcm seolah olah dprbodohkan. lg lg kau ckp dia comel, cantik. Lg lah aku rse cm, hmm ntahlah. Aku sdar siape aku.

Ikhlas ke kau trime and sygkan aku? Aku ni ade sakit, 10 tahun ke bpe tahun lg. muka aku, hmm. and time tu klu kau tingglkan aku. Ak tahulah knp. Ikhlas ke kau sygkn aku klu hati kau mudah mcm tu je brubah suka kan orang lain. Tiap kli kita ade masalah, mst hati kau brubah. Klu kau tny aku. bila kita ade masalah truk skali pon. Kau je org yg aku syg. kau je yg aku boleh share smua masalah aku. Kau je tmpat aku nk smua nya. Tp bila dah jd cmni, ak tak rse aku ni tmpat kau nk luahkan smuanya. aku tak rse. aku tk rse aku ni adalah org yg kau pling syg. Aku tk rse :') Awak, klu btul kau suka kan dia sygkan dia. just go Ak slalu ckp jgn pkse hati kau tuk sygkan aku. Ak nak org sygkan aku dgn ikhlas. ak nk org yg boleh trime baik buruk aku.

Hmm, awk. klu satu hari nt aku dah xde. Ak harap kau dpt jumpa org yg lebih jauh better dr aku. Aku doakan. Ak xnak seksa hati kau. Aku tanak pkse kau, Kau boleh pegi kt dia klu kau nak. sejujurnya. aku kecewe bila kau bgtau kau ade suka org lain. Hancur sgt hati ni. Sbb aku  punya excited dlm hubungn ni. tp lain jdnya. thats y I rse. aku rela biarkn kau pegi kejar ape yg kau nak. tingglkan ape yg kau tak suka. Itu yg dpt bahagiakan kau. Aku tumpang gembira. Aku tak pnh ptus doa psl hubungan kita. Tp klu dah Allah ttpkan kau bkn dgn aku. Aku tak boleh nk buat ap2. Mungkin ini jln hdup aku. Mungkin ada yg trbaik kt luar sne :')